عنوان پایان نامه : طراحی بهینه و ساخت شتابدهنده رلوکتانسی خطی چند سطحه دانشجو : علی مصلی نژاد چکیده : تعیین دقیق منحنی تغییرات اندوکتانس موتور رلوکتانسی لولهای خطی جهت مدلسازی دینامیکی از اهمیت بسزائی برخوردار است. در این رساله ابتدا روش دقیق برای محاسبه اندوکتانسهای مینیمم و ماکزیمم پیشنهاد میشود. سپس نتایج حاصل از محاسبات ریاضی با نتایج مدلسازی 3D-FEM و نتایج آزمایشگاهی مقایسه می گردد. حال با توجه به منحنی تغییرات اندوکتانس موتور ، مدلسازی دینامیکی آن با در نظر گرفتن حالتهای مختلف مانند تأثیر جریان گردابی (اثر هسته روی سیم پیچ) ، اثر پوستی ، اثر مجاورتی و حالت نابرابری طول سیم پیچ و پرتابه و تغذیه با اینورتر منبع جریان و بررسی حالت قفل شوندگی (منحنی پایداری) انجام میگیرد. همچنین در این رساله ساختار جدیدی برای موتور رلوکتانسی لولهای خطی جهت افزایش نیرو پیشنهاد میگردد. سپس منحنی تغییرات اندوکتانس ......... |